Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Helgen i bilder

Av annica johansson - 18 januari 2011 08:56

Ja tid för att blogga har det vart ont om. Även att dom två sista gångerna jag bloggat har sidan slutat fungerat prexis när jag ska publicera inlägget och då har allt jag skrivit bara poff borta, blir ju lite småarg då....


Gör ett nytt försök.....


Fredagen började med en vila efter jobbet. Av någon anledning hade jag ork kvar för att starta mitt bakande som jag planerat in på söndagen. Det flöt på så bra så jag han baka allt som jag planerat :)


Bakade för första gången i mitt liv semlor. Jag är ju storälskare av dessa underbara bakverk, men hemmagjorda brukar inta vara lika goda, men fick ett recept av syrran som faktiskt var goda :)


   Supergoda var dom oxå, fick även beröm av ungarna, ungar å ungar kanske ska kalla dom ungdommar dom är ju dock 14 och 17 år :)


*****************************************


Lördagen startade med hundpromenad med gänget från byn där en aktör har tagit intiativ till att vi träffas varannan lördag och promenerar på olika platser. Mycket trevligt.

   Två mycket förväntansfulla hundar som "måste" vänta på att matte får på sig kläderna. Enligt dom så är det onödigt trams och tar tid, de vill ju iväg på en gång!!!!


   Å dom vänatde å dom spanade, vart är dom andra hundarna????


Övriga i ligan dök upp och vi kunde promenera i väg. Kelly som i vanliga fall blir fort trött, hade denna dag en hel säck energi med sig och drog mer än vad Jack gör. Promenaden var 5 km, men inte tröttade det ut Kelly inte :/


   Detta var ligan som var med denna gång. Fotografen, Maria fick tyvärr inte vad med på bild, hon var så snäller och ställde upp som fotograf åt oss ( Tack Maria) det är hennes Kicken längst ut till vänster.


Träffade Udos matte på promenaden och bokade in hundlek vid hemkomst efter promenaden......

   Igen då...Två förväntansfulla hundar :)

Man kan riktigt höra dom, ja när man ser dom live, udo kommer, udo kommer, så lägger ni till pip, gny och gnäll och två elvispar till svansar =)


   Fullt ös från start tills det var dax för Udo att åka hem.....

   Kellys energi tog till sist slut ;)


Det kändes skönt för nu skulle vi lämna hundarna själv hemma och dra in till Läkerol arenan :))


Korsnäs var de som bjöd på kvällens kalas :)


Startade vid 16 tiden med information från virkeschefen om företaget. Kan väl erkänna att föreläsningen var både intressant och ointressant =)


På slutet kom brynäs tränaren in och berättade lite om den kommande machen.

Niklas Czarnecki.....

Förvånadsvärt hade väl han inga större förhoppningar på matchen, han var nog lite splittrad i hur det skulle gå. Han förstod nog inte vilken inverkan Monica och jag skulle ha på laget ;)


Vi gick sedan till respektive loge, vi var ca 50 pers allt som allt.

Det bjöds på mat. Kan ju säga som så att det var tur man inte betalade själv för den maten :/

Förätt: gravad lax. som inte smakade nått, jo citronen då ;) hade stått frame så laxen var torr i kanterna, blääää


Varmrätt: kött å potatis. Har ingen aning om vad det var, men nån slags potatiskaka? och fläskkött som var både segt och smaklöst :/ såsen var god :) pepparsås av nått slag...


Efterätt: panakotta eller vit chokladmouse med hallon, varför jag inte riktigt vet är att det enda som smakade nått var hallonen :/


Det hela kompenserades med en super bra mach mellan

Brynäs och Skellefteå AIK .

  

Monica och jag satt som småungar i en godisaffär och var totalt inne i machen från början till slut. Insåg vid slutat av machen att vi inte haft en aning om vad de andra i logen gjort :)))


Machen slutade ju 5-0 heje, heja......


Detta gav ju mersmak så nu har vi bokat biljetter till den 29 januar då brynäs spelar mot HV71. Vi kanske ska ta å ringa å berätta det för Niklas så han är förberedd för vinst då :)


*********************************************


Söndagen startade med att vi gjorde en tjuvstart på Niklas födelsedagskalas. Hans halvbroder skulle ju åka hem på kvällen. Bjöd även in grannarna på ett snabbkalas.....

   I det här huset bjuds alla på kalas när det är dax..

En som vart med ett tag och kan rutinerna är Jack.

   Han vet att när alla har fikat klart så är det djurens tur :)

Någon, hon som håller i skeden, brukar harkla sig när jag skämmer bort mina djur ;) Här ligger Jack i köksoffan och blir matad med chokladtårta med daimgrädde ;) 

   mumms vad detta var gott Monica!!!!!

   Vadå???? får man inge mer??? bara slut så där :/


Efter detta lilla kalas drog Monica och jag till Valbo dels för att inhandla tacos till kvällen och kolla på en ny mobil åt mig.


Kom hem med mat och en ny mobil :))

Väl hemma från valbo var det bara till att börja med maten. ÅÅÅ så gott det  var med tacos, extra gott dnenna gång :) Semlor blidde det till efterätt.


I valbo hittade jag även mina älskade skumtomtar, de sålde ut påsar på coop 5kr påsen så jag slängde med 10 st ;) sen när jag skulle köpa mobilen så hade dom lådor med tomtar, så jag slog till på en sån oxå ;) nu kanske jag klarar mig en stund =)))

Alltså har jag 1720g skumtomtar å vräka i mig :)


Sicken tur att jag inte är vikt fixerad :))))


Ha det gott.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards